Teambuilding
Her arbejder vi målrettet med at styrke fællesskab, samarbejde og trivsel i klassen eller blandt skolens personale. Inden forløbet aftaler vi sammen, hvilke mål I har for dagen – det kan fx være styrket sammenhold, bedre kommunikation eller et fælles fokus på trivsel.
Varighed: 180-300 min.
I Magi som teambuilding bliver elever eller lærere guidet igennem en sjov og lærerig dag, hvor trylleri og samarbejdsøvelser går hånd i hånd. Forløbet bliver faciliteret af UKM og afholdes enten på jeres skole eller en af vores lokationer. Én eller flere professionelle tryllekunstnere står for at skabe en uforglemmelig oplevelse, hvor deltagerne bliver udfordret, overrasket og flyttet – alt imens de har det sjovt sammen.
Energizers
Vi kalder det Energizers, når vi bruger magi til at skabe små, energifyldte indslag i løbet af en skoledag eller et arrangement. Det kan være korte trylleindslag, der understøtter dagens tema, eller blot giver ny energi og smil på læben.
Varighed: 10-30 min.
Det kan fx bruges som en sjov måde at starte dagen på, som et frisk pust midt i en temadag, eller som en afslutning, der samler dagens indhold på en overraskende måde. Tryllekunstneren tilrettelægger sit materiale, så det passer til jeres emne eller fokus, og hjælper med at gøre indholdet mere levende og mindeværdigt.
Tilbud til elever
Vi tilbyder særlige forløb, hvor magi bruges som et kreativt redskab til at styrke læring, samarbejde og trivsel blandt elever. Her får eleverne både lov at opleve og selv prøve kræfter med magiens verden, samtidig med at de træner vigtige kompetencer som samarbejde, koncentration og kreativ tænkning.
Forløbene kan tilpasses forskellige klassetrin og faglige temaer — fx matematik, dansk eller sociale færdigheder — og fungerer både som et indslag i en almindelig undervisningsdag eller som en del af temadage og emneuger.
Når det er Svært
Hvad kan gå galt!!!
Mangel på ressourcer gør det vanskeligt at implementere de nødvendige tiltag, hvilket fører til udfordringer med at skabe fremgang for barnet. De eksisterende metoder har ikke givet de ønskede resultater og er derfor gået i stå. Samtidig er de sociale relationer under pres, da barnets vanskeligheder påvirker det sociale sammenhold. Barnet kæmper med indlæringsvanskeligheder, hvilket yderligere bidrager til lavt selvværd og en følelse af manglende mestring. Den samlede mangel på succesoplevelser forstærker disse udfordringer, og der er behov for nye tilgange for at bryde denne negative cirkel.
Skab fokus med det rette læringsrum
Vores forløb og form skaber en koncentrationstid, der giver eleverne mulighed for at dykke ned i verden fyldt med læring. Vi skaber en atmosfære, hvor det er sjovt at lære – det er ikke længere en pligt, men en glæde! Eleverne vil opleve hurtigere resultater, som styrker deres motivation til at fortsætte.
Unikke læringserfaringer
UKM’s tilgang går langt ud over almindelig læringsfelt. Vi giver eleverne muligheder for at lære noget, som ikke alle kan, hvilket beriger deres viden og færdigheder. Denne eksklusive tilgang er med til at forbedre deres selvbillede og styrker deres vedholdenhed. Det er ikke kun undervisning – det er en livsændrende rejse.